Hoe werkt het?
Allereerst houden we een vrijblijvend intake gesprek waarin we uw redenen, wensen en vragen bespreken met betrekking tot het verhuren van uw woning. Als het gaat om het verhuren van uw woning denken wij graag met u mee en geven advies op het gebied van wetgeving, beheer, puntentelling, oplevering, doelgroep, contractsvorm en styling/fotografie.
VOORBEREIDING
Bij opdracht tot het verhuren van de woning gaan we over tot de opname en verhuurklaar maken. We maken een waarde-inschatting en vraagprijs, maken foto’s en een beschrijving van de woning, vervolgens stellen we het gewenste profiel voor de kandidaat-huurder op en bepalen de beste verhuurstrategie.
UITVOERING
Vervolgens gaan wij actief voor u op zoek naar huurders. Wij begeleiden potentiele huurders bij bezichtigingen en voeren onderhandelingen over de huurprijs en het huurcontract. We houden u voortdurend op de hoogte van de voortgang en ontwikkelingen van bezichtigingen en voorstellen van kandidaat huurders.
AFHANDELING
Zodra zowel u als de kandidaat huurder akkoord zijn met de voorwaarden van verhuur, verzorgen wij de opstelling van het huurcontract. Wij doen samen met u een pre-check/inspectie van de woning en begeleiden de in-check en sleuteloverdracht met de huurder.
TIJDENS DE HUURPERIODE
Gedurende de huurperiode zijn wij aanspreekpunt voor zowel huurder als u bij vragen. Bij beheer van de woning verzorgen wij tevens werkzaamheden met betrekking tot technische mankementen en zorgen ervoor dat wordt opgelost (voor meer informatie zie onze beheerpagina)
AFSLUITING
Als de huurperiode wordt afgesloten, begeleiden wij de uitcheck en de afhandeling daarvan.
KOSTEN
Indien er een huurovereenkomst tot stand is gekomen brengt Haverkamp Makelaardij één maand huur (exclusief 21% btw) in rekening aan u als woningeigenaar.